Pay What You Want – historia prawdziwa

Ponad rok temu, a dokładnie 9 grudnia 2013 roku zostaliśmy pierwszą agencją interaktywną na świecie, która wprowadziła system Pay What You Want (przynajmniej oficjalnie). Nasza inicjatywa zrobiła sporo zamieszania w branżunii – szczególnie, że raczyły o niej wspomnieć różne szacowne tytuły, jak chociażby AdweekBranding Magazine czy też PSFK.

Czyli fajnie. W Polsce oczywiście nikt (a raczej prawie nikt) o nas nie napisał, bo z góry założyliśmy, że nie będziemy płacić hajsu blogerom, influencerom czy też rozmaitym redaktorom. Dlaczego? W imię zasad. No dobra, wkurzyło nas nieco to, że trąbią za frajer o akcjach Red Buli czy też innych Coca Coli, a chcą tłuc hajs na skromnym, polskim przedsiębiorcy. Ok, zostawmy to jednak i wróćmy do meritum. Otóż nietrudno się domyślić, że nasz pomysł zebrał skrajne opinie – klienci byli bardzo zadowoleni, a ludzie z branży oskarżali nas o psucie rynku itp. zbrodnie. Ale czy można w widoczny sposób popsuć coś, co już i tak przypomina rozpadającego się ze starości Golfa 3 z milionem km przebiegu…? Pytanie retoryczne, oczywiście. W każdym razie hejty hejtami, pochwały pochwałami, a my nie dzięki międzynarodowemu fejmowi zdobyliśmy dziesiątki nowych klientów i nie były to bynajmniej wyłącznie jednorazowe zlecenia. Kilku zamawiających zostało z nami na dłużej (tzn. do dziś), jak chociażby agencja interaktywna z Australii oraz francuski portal dla startupowców. Zostali i płacili, całkiem nieźle zresztą. Wiele można by tutaj opowiadać, bo trochę unikalnych case’ów się przez rok zebrało, ale o tym może innym razem – dzisiaj chcemy przedstawić raport z roku naszej działalności za „co łaska”. Raport jest pisany w języku Szekspira, ale wierzę, że wybaczycie nam tę drobną niedogodność (w sumie dla niektórych nawet nie będzie to niedogodnością, a wręcz przeciwnie). 

Czytajcie więc, a jak będziecie mieli jakieś pytania, to piszcie: maciej@8k.com.pl. Co tam piszcie, lepiej sami wypróbujcie PWYW i złóżcie zamówienie! Możecie to zrobić tutaj: www.paywhatyouwant.eu
Naprawdę warto, bo lepszego dealu nie znajdziecie nigdzie – serio! 

 

pwyw 1

pwywy 2

pwyw 3

pwyw 4

pwyw 5

pwyw 6

pwyw 7

pwyw 8

pwyw 9

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *