Case Study

Promocyjna kostka Rubika, czyli co łączy data center z chmurą

data
2011-04-06

zakres usług
Kompleksowy branding, projekt strony www, strategia komunikacji, gadżety reklamowe.


Klient

www.exea.pl

Exea to marka pierwszego w Polsce data center zaprojektowanego z myślą o usługach cluod computing. To zobowiązuje, bo przecież firma o takim potencjale mierzy naprawdę wysoko.

pierwszy element identyfikacji wizualnej, czyli logo w dwóch wersjach

Cele

Podstawowym celem było wykreowanie silnej marki, która mogłaby z powodzeniem powalczyć o klientów w dynamicznym i ogromnie wymagającym sektorze IT. Tutaj nie było miejsca na piękne hasła- tylko konkrety.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej zaliczają się przede wszystkim firmy z sektora high tech/ IT oraz jednostki administracji państwowej i samorządy. Przeprowadzony research pokazał, że bardzo duże znaczenie wśród tej grupy klientów ma wizerunek firmy- zwłaszcza w przypadku sektora prywatnego.

eleganckie wizytówki wysokiej jakości oraz papeteria firmowa, na której można notować nie tylko ważne sprawy

Strategia

Głównym założeniem przyjętej strategii było podzielenie przekazu na dwa kierunki. Pierwszy z nich to kierunek edukacyjny, czyli informowanie potencjalnych klientów o zaletach cloud computingu w ogóle. Drugi kierunek miał charakter wizerunkowo-sprzedażowy. Oczywiście oba rodzaje przekazu musiały ze sobą współgrać, a zapewnić to miał misterny plan komunikacyjny.

widok podstron serwisu w wersji klasycznej oraz dla fanów tabletów

Realizacja

Tym razem na naszych barkach spoczęło wykreowanie całego brandu, a podstawą jest przecież nazwa. I to właśnie od niej zaczęliśmy- EXEA nieźle brzmi, kojarzy się właściwie, jest łatwa do zapamiętania oraz zapisania i posiada tzw. potencjał ekspansji. Czyli spełnia wszystkie warunki dobrej nazwy. Po nazwie przyszła pora na logo wraz z całym kompletem materiałów promocyjnych wysokiej jakości (włączając w to zestaw konferencyjny). Ostatnim- za to ogromnie ważnym- elementem było opracowanie strategii komunikacyjnej i dostosowanie do niej projektu oraz warstwy tekstowej strony www.

Efekty

Dzięki naszym wysiłkom i wielu nieprzespanym nocom powstał nowoczesny brand, który ma wielką szansę stać się jednym z liderów usług cloud computing w Polsce. Co więcej- odbiór brandu EXEA jest bardzo pozytywny, o czym świadczą chociażby opinie potencjalnych klientów, uzyskane w drodze przeprowadzonych ankiet.

część zestawu, który projektowaliśmy z okazji konferencji na temat cloud computingu

Podsumowanie

To było jedno z naszych największych zleceń, do którego czujemy szczególny sentyment. I raczej wykonaliśmy to całkiem nieźle, skoro sam Prezes wyraził słowa uznania, a EXEA jest do dziś naszym dobrym Klientem…
„Agencja 8k perfekcyjnie wykonała kompleksową identyfikację wizualną marki dla EXEA. Dzięki temu zyskaliśmy odpowiedni wizerunek w oczach naszych obecnych i potencjalnych Klientów. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni rezultatami prac oraz poziomem profesjonalizmu prezentowanego przez pracowników agencji, tak więc możemy ją z czystym sumieniem polecić wszystkim, dla których liczą się jak najlepsze efekty.”
Wojciech Daniel
Wiceprezes TARR- właściciela marki EXEA
do góry