Case Study

Pokoje Gościnne West, czyli jak szybko zapewnić pełne obłożenie kwater noclegowych

data
2015-02-16

zakres usług
Rebranding, strona www Responsive Web Design, promocja online


Klient

Pokoje Gościnne West to nowoczesny i komfortowy ośrodek wypoczynkowy położony we Władysławowie - jednej z najpopularniejszych polskich miejscowości wakacyjnych.

projekt wizytówek

Cele

1. Opracować atrakcyjną identyfikację wizualną zgodną z najnowszymi trendami designerskimi.
2. Zaprojektować nowoczesny serwis www doskonale prezentujący ofertę Pokojów Gościnnych West.
3. Zintegrować ze stroną system rezerwacji dostarczony przez zewnętrzną firmę.
4. Wypromować ofertę Klienta w sieci i zapewnić mu jak największe obłożenie.
5. Zadbać o poprawę komunikacji marketingowej.

zdjęcia wykonane podczas profesjonalnej sesji na terenie Pokojów West

Grupa docelowa

Grupą docelową są osoby, które szukają komfortowych warunków do wypoczynku nad Bałtykiem.

Strategia

Kluczową kwestią było takie zaprezentowanie oferty, aby pozytywnie odróżniała się od tych konkurencyjnych. W tym celu postanowiliśmy na efektowny branding, nowoczesny design strony www oraz rewelacyjne zdjęcia wykonane przez jednego z najlepszych fotografów w Polsce. Ważną rzeczą było również zastosowanie łatwego w obsłudze systemu rezerwacji, który zapewniałby tutaj pełną automatyzację. Na sam koniec należało oczywiście przeprowadzić kampanię promocyjną online.

widok na podstronę rezerwacji

Realizacja

1. Na początek zaprojektowaliśmy ciekawe logo, które ma tę ogromną zaletę, że jest łatwe do zapamiętania przez odwiedzających. Na tej podstawie stworzyliśmy atrakcyjną identyfikację wizualną pozytywnie odróżniającą Pokoje Gościnne West od konkurencji.
2. Kolejnym etapem prac było zaprojektowanie nowoczesnej i efektownej strony www wykonanej w technologii RWD. Najważniejsze było tutaj odpowiednie zaprezentowanie oferty oraz umożliwienie użytkownikom zrobienia szybkiej rezerwacji za pomocą zwykłego smartona.
3. Nawet najlepiej zaprezentowana oferta nie wystarczy, jeśli nie dotrze do potencjalnych klientów. My postawiliśmy na Google Adwords, dobre portale turystyczne oraz social media. Dodatkowo pomogliśmy opracować system osobistych poleceń, który dzięki które możliwe było dotarcie do grupy klientów rzadko korzystających z Internetu.

tak prezentuje się strona West na różnych urządzeniach

Efekty

Moglibyśmy rozpływać się w zachwytach nad tym, że stworzyliśmy ładne logo/CI i postawiliśmy świetną stronę www. Moglibyśmy też dodać, że system rezerwacji działa bez zarzutu. To wszystko oczywiście prawda, ale najważniejszy jest fakt, że dzięki naszym działaniom Klient zyskał 100% obłożenie w sezonie 2015 (tak na marginesie gości mogło być kilkukrotnie więcej, ale ośrodek nie miałby ich gdzie pomieścić).

statystyki potwierdzające skuteczność prowadzonych przez nas działań promocyjnych

Podsumowanie

Najbardziej odpowiednie będzie tutaj słynne, amerykańskie powiedzenie: Well done! Zresztą jest to nie tylko nasze zdanie - podobnie uważa Klient.
Realizacja przebiegła szybko i sprawnie, a co najważniejsze mój ośrodek był zapełniony przez cały sezon. Dokładnie takich rezultatów oczekiwałem po kampanii promocyjnej.
Daniel Kujawski
właściciel Pokojów Gościnnych West
do góry