Case Study

Kreujemy i promujemy brand pierwszego toruńskiego akceleratora biznesu

data
2013-09-23

zakres usług
CI dla brandu Smart Space, landing page w technologii Responsive Web Design, komunikacja w social media


Klient

www.smart.exea.pl

Smart Space to marka nowoczesnego akceleratora przedsiębiorczości i coworkingu w Toruniu. Ten ciekawy projekt będzie wspomagać rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości w całym regionie.

logo Smart Space w dwóch wersjach

Cele

1. Wykreować ciekawy brand.
2. Sprawić, żeby o Smart Space usłyszeli wszyscy, którzy mogliby skorzystać na jego powstaniu.
3. Przekonać grupę docelową, że Smart Space jest miejscem, w którym zrealizują swoje pomysły biznesowe.
4. Wywołać wreszcie uśmiech na twarzy Project Managera.

Grupa docelowa

Grupą docelową komunikacji są młodzi, dynamiczni przedsiębiorcy z woj. kujawsko-pomorskiego (ze wskazaniem na branżę IT) oraz twórcy wszelkich start-upów i freelancerzy. Jak wskazuje doświadczenie, są to zwykle osoby wymagające, ale jednocześnie umiejące docenić profesjonalne działania.

widok profilu na portalu Facebook

Strategia

Z racji charakterystyki grupy docelowej postawiliśmy na bezpośrednią, mało sformalizowaną komunikację. Chodziło o to, aby przyszli Lokatorzy akceleratora nie odnosili wrażenia, że jest to kolejny sztuczny twór "urzędniczy". Smart Space miał się kojarzyć z miejscem, gdzie można rozwijać biznes w przyjaznym otoczeniu.

widok na foldery promocyjne

Realizacja

Pierwszym zadaniem było ubranie nazwy Smart Space w obrazy, czyli mówiąc pokrótce stworzenie kompletnej identyfikacji wizualnej. Następnym krokiem było zaprojektowanie landing page'a, czyli prostej strony docelowej. Tutaj wykonaliśmy realizację od A do Z: zaprojektowaliśmy layout, zagoniliśmy do pracy copywritera, a następnie wdrożyliśmy całość na serwer.

Po wykonaniu podstawowych zadań przyszedł czas na promocję w mediach społecznościowych. Zgodnie z życzeniami Klienta główny ciężar komunikacji został oparty o poczciwego "Fejsa", a od siebie dodaliśmy jeszcze tu i ówdzie kilka szeptów. To wszystko miało oczywiście prowadzić do tego, aby o Smart Space zrobiło się głośno- w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

okładka jednego z folderów

Efekty

Dzięki naszym działaniom powstał ciekawy brand, który świetnie oddaje specyfikę przyszłego toruńskiego akceleratora biznesu. Stworzona przez nas strona www pozytywnie wyróżnia się spośród witryn konkurencji (choć to tylko prosty landing page). A jeśli chodzi o promocję, to prowadzone przez nas działania powodują szum wokół marki, co można stwierdzić chociażby w oparciu o stale rosnącą liczbę fanów na Facebooku oraz statystyki odwiedzin na stronie www. Wzrost rozpoznawalności gratis.

logo Smart Space w kilku wariantach kolorystycznych

Podsumowanie

Nie było łatwo, ale udało się. Rozpoznawalność brandu Smart Space stale rośnie, a my cieszymy się z tego, że jest on postrzegany bardzo pozytywnie.
Otrzymaliśmy bardzo fajną identyfikację, a dzięki działaniom w mediach społecznościowych coraz więcej osób interesuje się naszą inicjatywą.
Łukasz Ozimek
Project Manager Smart Space
do góry