Case Study

Wdrażamy technologię RWD w pierwszym tak dużym serwisie internetowym w Polsce

data
2012-06-16

zakres usług
Wykonanie kompletnego serwisu www w technologii Responsive Web Design (RWD), odświeżenie wizerunku, opracowanie strategii komunikacji, zaprojektowanie i wdrożenie systemu rezerwacji pomieszczeń online oraz innowacyjnego kalendarza wydarzeń.


Klient

www.technopark.org.pl

Toruński Park Technologiczny powstał głównie z myślą o firmach działających w sektorze ICT. Podstawowym motywem jego utworzenia jest zapewnienie przedsiębiorcom optymalnego miejsca do prowadzenia i rozwoju innowacyjnej działalności związanej z nowymi technologiami. W tym celu zbudowana została nie tylko odpowiednia infrastruktura (łącznie z nowoczesnym data center), ale również cała sieć instytucji wspierających biznes.

Cele

Toruński Park Technologiczny już od początku swojego istnienia jest mocno związany z branżą ICT. Jednym z istotnych elementów strategii promocyjnej było więc posiadanie nowoczesnego serwisu internetowego, który pokazywałby potencjał TPT i miał pozytywny wpływ na jego wizerunek wśród potencjalnych inwestorów. Ważnym punktem było więc wyróżnienie się spośród silnej konkurencji innych parków regionalnych.

strona TPT w wersji na smartfony

Grupa docelowa

Do grupy docelowej zaliczają się przede wszystkim rozmaici inwestorzy związani z branżą najnowszych technologii, którzy poszukują odpowiedniego miejsca na rozwój i prowadzenie innowacyjnej działalności. Przeprowadzony research wykazał, że osoby takie wykazują się najczęściej dobrą znajomością zagadnień związanych z wyglądem i funkcjonalnością serwisów www oraz są dość krytyczne w ocenach. To dodatkowo podnosiło poprzeczkę jeszcze wyżej.

logo Toruńskiego Parku Technologicznego

Strategia

Głównym zadaniem, jakie stanęło przed nowym serwisem, było zademonstrowanie, że Toruński Park Technologiczny jest instytucją nowoczesną i wartą zainteresowania. I nie chodziło tutaj wyłącznie o potencjalnych inwestorów oraz firmy z sektora ICT. Istotne było też o uświadomienie Torunianom, że w ich mieście rodzą się naprawdę ciekawe inicjatywy. Aby to osiągnąć, należało:
- wyeksponować najważniejsze zalety Parku,
- zadbać o łatwe dotarcie do aktualności,
- umożliwić Klientom rezerwację pomieszczeń online,
- zaprojektować layout, który byłby w stanie znacząco poprawić wizerunek TPT,
- zadbać o właściwe usability,
- przekonać odwiedzających do podjęcia interakcji.

jak informować Klienta na bieżąco, czyli aktualności w roli głównej

Realizacja

W projekcie połączyliśmy dwa obecnie dominujące trendy w projektowaniu serwisów www: minimalizm oraz Responsive Web Design (RWD). A co konkretnie zrobiliśmy?
- odświeżyliśmy elementy, które odświeżenia wymagały,
- wykonaliśmy layout oraz stworzyliśmy warstwę tekstową w oparciu o ostry research marketingowy,
- zaprojektowaliśmy autorski panel CMS, który umożliwia szybkie i proste wprowadzanie treści na stronę,
- wzięliśmy się za opracowanie przydatnych funkcjonalności (system rezerwacji pomieszczeń online oraz innowacyjny kalendarz wydarzeń),
- dobraliśmy odpowiednie fotki oraz wykonaliśmy wizualizację budynku w 3D,
- wykonaliśmy trzy wersje rozmieszczenia elementów na stronie, zgodnie w wymaganiami RWD oraz mocno popracowaliśmy nad usability.
Na koniec rzuciliśmy na to wszystko krytycznym okiem i skorygowaliśmy to, co skorygować należało.

dla każdego coś miłego, czyli strona TPT w trzech różnych wersjach

Efekty

Efektem naszych działań było powstanie prawdopodobnie pierwszego w Polsce tak dużego serwisu internetowego w technologii RWD. Dzięki temu strona Parku jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także łatwa do przeglądania przy użyciu urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Sam brand również zyskał nowy wizerunek oraz strategię komunikacji i jest gotowy do ekspansji. Konkurencja może jak na razie tylko pozazdrościć.

widok strony głównej serwisu

Podsumowanie

To był naprawdę duży projekt i w trakcie jego realizacji trzeba było zmieniać wiele koncepcji i założeń. Nie było łatwo, ale udało się i dziś możemy stwierdzić, że TPT ma jedną z najlepszych stron wśród parków technologicznych w Polsce. A to naprawdę może być powodem do dumy- nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla naszego Klienta.
„Cenimy sobie bardzo tę współpracę doceniając fachowość, zaangażowanie i terminowość zleconych zadań. Z pełną odpowiedzialnością polecamy usługi agencji 8k, jako doświadczoną i godną zaufania pracownię reklamy.”
Tomasz Urbanowicz
Dyrektor Toruńskiego Parku Technologicznego
do góry