Case Study

Super Ruchacz- napój energetyczny, który niszczy system!

data
2014-04-01

zakres usług
Badania rynku, pełen branding, koncepcja kampanii reklamowej, działania promocyjne, strona www w technologii Responsive Web Design.


Klient

www.superruchacz.pl
www.superruchacz.com

Tym razem naszego Klienta otacza aura tajemniczości. Wszystko okaże się w maju, już po oficjalnym wprowadzeniu napoju do sprzedaży.

koszulki i naklejka sprzedawane pod brandem Super Ruchacz

Cele

Najważniejszym celem było stworzenie brandu, który będzie jaśniał pośród innych niczym gwiazda na niebie. Brandu, który nie pozwoli przejść obok siebie obojętnie. Brandu, który będzie prawdziwie pożądany przez identyfikujących się z nim konsumentów. I taki właśnie jest Super Ruchacz.

widok na www Super Ruchacza

Grupa docelowa

Grupą docelową produktu są mężczyźni w wieku 16- 35 lat. Co ich charakteryzuje? Poczucie humoru, dystans do świata oraz zamiłowanie do rozrywkowego stylu życia.

na screenie okno umożliwiające zadawanie pytań na portalu Ask.fm

Strategia

W tym przypadku strategię można podsumować w kilku najważniejszych punktach:
1. Stworzyć kontrowersyjny i rozpoznawalny brand.
2. Zaistnieć w sieci dzięki viralowym akcjom promocyjnym i nowatorskiej komunikacji w social mediach.
3. Zainteresować media i uzyskać fame.
4. Utrzymać zainteresowanie.

Realizacja

Pierwszym etapem było wykreowanie nazwy produktu oraz całej identyfikacji wizualnej i strony www. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie badań marketingowych na kilkuset osobach z grupy docelowej. Entuzjastyczne reakcje większości z nich utwierdziły nas w przekonaniu, że podążamy słuszną drogą. Wisienką na torcie było opracowanie i wdrożenie kampanii promocyjnej w sieci. Nie ukrywamy, że podczas realizacji było wiele śmiechu, ale także kreatywnej pracy.

a tak wyglądały pierwsze wersje logo Super Ruchacza

Efekty

Efekty? Owszem, są. W ciągu zaledwie 2 tygodni odnotowaliśmy:
- ponad 100 tys. wyświetleń naszej reklamy na YouTube
- ponad 200 subskrypcji oficjalnego kanału Super Ruchacza
- blisko 1200 fanów na Facebooku i bardzo duży współczynnik aktywności (ponad 800 osób, które o tym mówią)
- blisko 2000 udostępnień reklamy na różnych portalach społecznościowych
- kilkadziesiąt publikacji na różnych fanpage, portalach i blogach
- ponad 300 polubień i 40 obserwujących na portalu Ask.fm
- kilkaset maili z zapytaniami o produkt i możliwość jego kupna
- ponad 30 propozycji współpracy (dj-e, dyskoteki, organizatorzy juwenaliów, kluby motocyklowe i samochodowe)
A to dopiero początek!

kilka ciekawych opinii na temat napoju i reklamy

Podsumowanie

Tym razem najlepszym podsumowaniem będzie pewna opinia, którą otrzymaliśmy droga mailową.
W dobie sztucznych ambicji, gdy zachowujemy się jak dzieci, droga do zwycięstwa nie jest usłana laurami. Kiedy chcemy wdrapać się na wyższy poziom, zakotwiczywszy swą mentalność we wspomnieniach, tkwimy w miejscu, do którego nie należymy. Próbując wyrwać się, czerpiemy motywację z innych, tworzymy autorytety, wzywamy posiłki z batalionu znajomych. Nic jednak nie motywuje w działaniu tak bardzo jak piękne hasło, piękna ideologia i wymierne wyniki! Super Ruchacz to produkt, który załamie falę! Już czuję, jak trzymana w dłoni puszka pełna satysfakcji pcha mnie na niespokojne wody, jednocześnie pozwalając trzymać kurs na Sukces!
Łukasz, fan Super Ruchacza
do góry